onsdag 11 juli 2012

Underbara värme

Så är vi framme i Athen/ Grekland.
Shola och jag har varit här sedan i måndags och vi njuter.. Eller jag njuter. Shola och Maria klagar på att det är för varmt.


Natt temperaturen ligger på en si så där 30-33 plus grader.


Igår var vi en tur in till Athen stad - där vi promenerade bland dom små stånden - tittade på människor - gick till ett kafé med utsikt över akropolis - drack kaffemilkshake och pratade gamla minnen tills vi höll på att dö av skratt.


I skrivande stund ligger alla och sover. Jag sitter på balkongen med utsikt över havet och röker, dricker frappe och lyssnar på en galen man i bil som skriker om frukt i en hög talare.


Det är fantastiskt!!


Maria och Giannis lille kille Mitis är helt underbar. Ungefär som min egen kille hemma - en riktig gosegris. Som älskar att pussas och kramas. Selektiv hörsel som dom flesta killar och väldigt pillig. Men ack så söt.
Kamran - jag har lovat bort Thea grisen till honom ;-P


Många dagar kvar här i underbara Grekland - sen hem till mina älskade - och antagligen en resa till syster Amalia - så kul.  Men först en resa till Marias sommarställe på en Ö utanför Athen.


Där ska vi bada, bada , bada och åter bada :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar