måndag 16 juli 2012

Olidligt

JAAA idag tänker jag klaga.. 
Det har varit 44 grader och uppåt hela dagen.


Vi är tillbaka i Athen efter en resa till Maria och Giannis sommarställe i en by som hette Eretria -precis vid havet. Där vi spenderat hela dagar med att ligga på en solstol och dricka milkshake kaffe.


En dags utflykt till en annan by med världens bästa vatten blev det oxå.
En karibisk ö mitt i grekland  - kan ni se det framför er?!?


Men nu tillbaka i Athen är det vindstilla, klibbigt och jag har fått värmeutslag över hela halsen och bröstet.
Och det kliar.
Jag nästa längtar tills vi kommer hem till kalla sverige igen.
Det bästa med hela resa - förutom tiden med Shola har varit att min kropp fungerar ungefär som alla andras.
Jag kan göra allt ( nästan) det där som alla andra kan.


Nu återstår det bara att se hur länge det sitter i efter vi kommit hem.
Håll tummarna för mig.


Efter ett samtal med mina älskade igår längtar hag hem mer än någonsin. Första gången jag är borta så länge och det skall bli så otroligt skönt att komma hem igen.
Kommer att sakna Maria med familj och värmen.


Men - borta bra men hemma bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar