lördag 28 april 2012

Välkomna hem

Denna helgen passade jag och maken på att vara barnlediga. 
Maken skulle eg ha åkt iväg med grannen och hämta upp hans nya leksak - en lastbil - men så blev inte fallet.
Jag hade en egen dag planerad på en hönsutställning/hönsbytar-köpar-sälj-dag en bit utanför Svenljunga.


Det skulle vara mella 11-14 och jag var där ca 10 i elva och då hade det redan börjat. En del var redan sålt eller tingat.
Men jag hann  gå i någorlunda lugn och ro.
Hann titta på vissa ett flertal gånger, en del under stress - då alla var som gamar över dessa små hönor.
Till slut var det några som fångade mitt intresse lite extra.
Oturligt nog var det 2 andra som stod i kö och ville titta på samma som mig.
Men efter ett kort samtal med dom kunde vi samsas och turligt nog fick jag med mig 2 underbart fina hönor av sorten - Australorp hem.


Dom stod med på min lista över sorter som jag kunde tänka mig.


När vi kom hem höll maken på med ett provisoriskt hönshus.
Så gulligt.
Och så glad jag blir när maken hjälper till med ett av mina projekt. Eller förlåt - gör mina projekt ;-)
 Mitt i makens byggande
 Nyaste familjemedlemmarna - vit - Fiona och grå - Hederliga Agda
Förhoppningsvis fler familjemedlemmar

Med hem fick oxå 8 st ägg följa med.
Från vänster - 
2 st Silkes höns
2 st Blomme höns
2 st Araucana höns  och sist men inte minst
2 st Hedemora höns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar